sjukdag 2

Sitter och halv tittar lite på dr phil och lyssnar på min nya favorit låt, svensk ungdom - frågor till far.
riktigt bra budskap, handlar lite om hur misslyckad våran generation är.

ni borde ha vaknat borde förstått
barde ha sett allvaret borde satt stopp
ni tvingas vi axla de ansvar ni flytt
ett samhälle som ruttnar vi bygger ett nytt
jag frågar dig pappa om du har förstått
att din åldersgrupp skapelse nu måste bort
vänder ni rygen åt framtidens barn?

har iallafall varit hemma från skolan ett par dagar nu, har känt mig lite halv krasslig, hosta och förkyling typ.
blir nog hemma imorgon också. var bara massa friidrotts grejer, kan ändå inte vara med.
emil kom på besök ett tag på eftermiddagen innan han kilade iväg för att träffa resten av "buss 16".
oh.. nu kom jag och tänka på ett sms som sebastian skickade till mig igår, han skrev bara att han saknade mig i skolan, tänk vad en sån skitsak kan göra mycket!

funderar lite på ifall man kanske ska baka sig lite muffins, eller vänta med de till imorgon..
de får vänta till imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0