saknad - älskad

då var det lördag igen.. alltså söndag snart och sen måndag.
nejmen så ska man inte tänka! det posetiva är ju att vi snart slutar skolan.
orkar inte räkna skoldagar.. men vad kan det vara.. typ tio?

 

igår var de farmors begravning då.
riktigt jobbigt i kyrkan. skämmdes lite grann för att jag grät så mycket .
jag hyperventilerade när vi barn och barnbarn skulle gå fram och lägga en ros på kistan och säga hejdå.
det var riktigt jobbigt. allt var så verkligt när min faster sa "hejdå farmor". då liksom insåg man att hon var borta.
så det var tufft!
sen vart det ju fika och grejer, då lästa pappa en text som farfar hade skrivit, pappa läste den för att han var nog den ända som skulle klara av de. då satt jag bredvid min gamelmorfar och vå båda vart ledsan och vi satt och höll varandra i handen.
precis som för nio år sedan på min gamelmormors begravning, så det var skönt att han var där!

    
 

på kvällen kilade jag elin och charlotte ner på marknaden och kikade runt lite.
sen kom gustav och jag lyckades få med mig honom och åka karusell med mig.
tänk vad kul det är att åka karusell, haha.
sen bar det av till djäkneberget igen för att grilla och umgås.
riktigt mysigt, det vart väl lite väl mycket där ett tag annars var de mycket trevligt!
sen så kilade vi väl hemmåt vid halv ett eller någonting.

ska ner på marknaden igen snart med mamma, fanny och mormor och käka langos, det är ju bra gott de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0