vettiga saker

ta vara på varje dag som att det var den sista
mhh.. ahh det låter ju vettigt. men det är inte det lättaste.
liksom, här sitter jag på mitt rum och känner mig tvingad att plugga till kemiprovet imorgon.
det är ju egentligen inget som tvingar mig till att göra det, eller i huvetaget att gå till skolan imorgon.
ingen annan än jag själv.
så för att man ska hinna ta vara på varje dag som att det var den sista..
skulle dagarna behöva vara väldigt mycket längre.
eller så kan man ju stanna uppe hela natten..
men för det första så finns det ju ingen chans att man skulle få sällskap
och för det andra skulle dagen därpå vara förstörd.

vad vet jag men det kanske har med inställningen till saker i och ting att göra.
men jag kan ivarjefall inte se nå större nöje i att plugga kemi.
så jag tänker nog snart sluta tvinga mig själv till de och ta mig till domkyrkan och tända ett ljus för farmor och mary istället!
PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0