Tolka detta rätt

Lånat från blondinbellas blogg:

OM du skulle bli gravid nu. Hur skulle du reagera då och vad skulle du&Nils göra? Hur ser du på tonårsgraviditeter?
Jag skulle bli ledsen. Eftersom det troligtvis är otroligt jobbigt att göra abort. Tonårsgraviditeter är inget man kan göra något åt. Det är ju ens eget val. Däremot är det en extremt egoistisk handling om man väljer att ha kvar barnet men att man inte har en säker inkomst eller stryka att ta hand om barnet.



Personligen så tycker jag att abort är mer egoistiskt än att behålla barnet.
Vad är det som säger att det som säger att det blir så hemsk OM man nu skulle få barn i tidig ålder?
Min mormor fick mamma när hon var 17 år, fyllde 18 på BB.
Mormor fick hjälp från sin mamma och pappa.
Mamma vart normal, jag är normal och mina systrar är normala.
Plus att om man gör abort, löper man större risk att bli steril i framtiden.

Nu menar inte jag att JAG vill ha barn eller så.
Vill bara få slut på skitsnacket om ungaföräldrar.
Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjälp mig......

2008-11-17 @ 21:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0