Jag? En Fanatiker?

Jag är en fanatiker. Detta kom jag underfund med idag när vi började läsa Hur man botar en fanatiker på svenskan idag. Det känns lite läskigt. Jag. En fanatiker. Herrejävlar liksom.
Att jag har väldigt många och väldigt starka åsikter var någonting som jag redan visste om. Men undertiden vi satt där och läste började jag filosofera...

Jo. Jag är en fanatiker. I religionsfrågan. Jag anser ju i princip att människor, i synnerhet kvinnor, som ser bibeln som en helig bok är.. korkad. Jag är trångsynt i denna fråga, jag vet. Men jag kan inte förstå hur kvinnor kan dyrka och tillbe en Gud som säger att kvinnor är mindre värda än män och att aga kvinnor är helt okej..
.

Jag skäms inte över mina åsikter. Inte alls. Men skulle jag vilja ha mer förståelse för människor som tillber denna Gud.

Dock så är jag inte en sådan extrem fanatiker att jag planerar att självmordsbomba domkyrkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0