Far åt helvete Gud

Med tanke på mitt lilla inlägg igår, angående fanatism/religion, så är det lite komiskt att det kom fram två Jehovasvittnen till mig imorse när jag satt och puffade i väntan på Catie och försökte få mig att läsa bibeln och blaha blaha blaha..
Så jag sa vad jag tyckte, att bibeln är bullshit. Då vart de lite bedrövade och gav mig en tidning som de tyckte att jag skulle läsa, vilket jag gjorde.

Nu kan jag förstå att folk bli hjärntvättade och rädda. För vi som nämligen inte tror på Gud, oss har djävulen i sitt våld och vi kommer att hamna i helvetet. Och man ska inte leva för sig själv utan man ska leva för Gud.
Jag lever enbart för mig själv, min familj och mina vänner. Om jag ska leva för någon som inte ens behagar att mata svältande barn i Afrika hamnar jag heller i helvetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0