Fobier dådå

Eftersom att jag den närmaste tiden berättat om två av mina stora rädslor så tänkte jag att de är väl lika bra att kladda ner allihopa. Ska väl försöka göra det i en rättvis ordning också.
  • 21 december 2012
  • Trånga utrrymmen/klaustrofobi
  • Hajar
  • Sprutor
  • Åska
  • Fyverkerier
Min rädsla för 2012 har jag mitt ex att tacka för. Han skrämde upp mig ganska så rejält.
Var klaustrofobin kommer ifrån vet jag inte riktigt, har inga minnen av att jag någonsin blivit instängd eller liknande. Men jag får lite smått panik bara av att någon sätter sig på mig och håller i mig.
Rädslan för hajar får jag tacka min nyfikehet för, jag är nämligen lite fascinerad samtidigt som jag är rädd. Så det har blivit många dokumentärer på animal planet.
Sprutor vet jag inte heller riktigt, kan bero på att jag unvikt dem så gott de går, vilket har lett till att jag inte fått särskilt många. Och man är ju rädd för det okända säger dem ju?
Åska och fyverkerier då. Jo. Höga ljud skrämmer mig. När jag blir överraskad och inte vet när nästa smäll kommer. Då kommer paniken krypandes igen.

De var de. Vad mesig jag är. Men just nu jobbar jag faktiskt på att bota rädslan för fyverkerier och sprutor. De andra ska jag ta itu med när jag är klar med dem. För jag vill inte dö som en liten lort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0