kulturnatten.. eller mardrömsnatten?

De flesta som känner mig halvbra vet att jag är rädd för smällare. Jag har de senaste åren utsatt mig för fyverkerier. Frivilligt. För att komma över det. Konfrontera rädslan kallar men det va? Och igår var det då kulturnatten. Jag bestämmer mig för att gå på avslutningscermonin. Dels för att jag tänkte att de kunde bli mysigt och dels för att jag visste att de skulle smällas smällare. Det gick okej. Jag klarade mig undan med lite stutsande och en hel del handsvätt.
Men! Inatt fick jag sota för det där. Jag drömde att de var någon som bombade skrapen med fyverkerier. Som en 11 september varient a lá Västerås. Skrapan föll, folk sköt på oss och de blev krig. Karln tvingades kriga och jag sprang runt i ren panik. Allt detta pågrund av fyverkerier!

Nu upptäckte jag att de var idolrepriser så jag blev hemma. Har bäddat ner mig i sängen igen och tänkte ligga här tills mannen har kyrkat klart i kyrkan. Då drar vi iväg att rösta. Har jag bestämt. Jag känner också ett enormt sug efter ostbågar och en fet hamburgare. Ska se om de går att råda bot på.

/Segheten själv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0